Quality time and Family time! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jamie Kradolfer - WaarBenJij.nu Quality time and Family time! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Jamie Kradolfer - WaarBenJij.nu

Quality time and Family time!

Blijf op de hoogte en volg Jamie

15 April 2013 | Australië, Adelaide

Lieve allemaal!!

Het is al weer even geleden sinds mijn laatste blog. Hoop dat bij jullie alles goed gaat. Dit weekend is het weer eindelijk wat beter geworden hoorde ik!
Hoop dat de zomer snel jullie kant op komt.

Bij mijn laatste blog zat ik nog in Auckland. Inmiddels ben ik al weer geruime tijd in Australie. Vanuit Auckland zijn we naar Brisbane gevlogen, waar we vervolgens maar 1 nachtje zijn gebleven. De volgende dag zijn we direct doorgevlogen naar Melbourne. En daar start mijn nieuwe verhaal!

Melbs.
Eigenlijk waren we niet van plan om naar Melbourne af te reizen. Toch hoorden we van iedereen zulke leuke verhalen over Melbourne, dat we besloten toch een kijkje te gaan nemen. De bedoeling was om 4 nachtjes te blijven. Dit hebben we niet helemaal waargemaakt. We zijn uiteindelijk meer dan een week gebleven.

Via Nienke, een meisje die we hebben leren kennen in Auckland, kregen we de naam van een hostel in Melbourne, The Nunnery in Fitzroy.
Dit is een van de beste tips die we ooit gekregen hebben. Het hostel was geweldig maar de locatie was nog beter! Fitzroy is een wijk net buiten de City Centre van Melbourne. Een echt vintage wijkje met allerlei leuke koffietentjes, geweldige winkels (ja onze portomonee had het iets minder naar zijn zin in Melbs) en heerlijke restaurantjes. Samen met Nienke waren we de 3 musketiers en hadden de tijd van ons leven.

Natuurlijk hebben we meer gedaan dan eten, shoppen en koffie drinken.
De 3 musketiers hebben voor het in eerst in hun leven kennis gemaakt met het begrip PARTYCRASHEN.
Een echte aanrader voor iedereen! Het ging als volgt:

Het was een zaterdagavond en wij meiden hadden wel zin in een feestje. Helaas was Melbs voor ons nog vrij onbekend en we hadden geen idee waar we naar toe moesten. Wel wisten we dat nederlandse 2 vrienden, Bart en Koen, een verjaardag hadden van een Ozzie. We dachten laten we eens vragen aan de mannen waar ze na de verjaardag heen gaan. Uiteraard hadden ze geen idee. Wel deelde Koen zijn locatie met ons via zijn Iphone zodat wij ongeveer wisten in welk deel van Melbourne ze zich bevonden. Op deze manier konden we ergens in de buurt een leuke bar zoeken en ze later ergens treffen. Handig joh die nieuwe technologie!

Echter, wij meiden hadden hele andere plannen. We zijn in de tram gestapt en hebben de Iphone het werk laten doen! 40 minuten later stonden we voor een huis waar muziek uitkwam. We deden de deur open en daar stonden ze, Koen en Bart, geheel verbaast!

Deze avond is uitgepakt tot een avond om nooit te vergeten. We werden met open armen ontvangen door iedereen en ze vonden het geweldig dat er Dutchies op hun feestje waren. Pas om 5 uur 's ochtends kregen onze oogjes rust.

De volgende dag had de drank van de nacht ervoor zijn werk goed gedaan. We waren niet geheel in de stemming om iets productiefs te doen. We hebben daarom de hele dag in ons favoriete koffietentje gehangen op de loungebanken. Na een flinke panini en een kop koffie voelden we ons weer helemaal goed. Living the good life!

Eerste paasdag werden we uitgenodigd door een Ozzie vriend van Nienke om mee te gaan naar de Rip Curl Pro surf competition. Echt awesome om te top van de surfwereld te zien surfen. Helaas hadden we die dag alleen de vrouwen. Je begrijpt dat we de surfdudes ook wel in actie wilden zien. Daarom zijn we de dag erna nog een keer gegaan. De golven waren nog groter en het was geweldige om de mannen te zien gaan!

Melbourne, especially Fitzroy, is echt geweldig. De sfeer die er hangt maakt alles zo relaxed. The Vegie Bar was ons favoriete restaurantje waar je ons bijna elke avond wel kon vinden. Een vegetarische restaurant, waarbij mijn eerste indruk was hmmm geen vlees? Maar het was echt DELICIOUS! Een aanrader voor een ieder die ooit nog naar Melbourne gaat.

Goed dit was ons Melbourne avontuur waar ik nog uren over door kan praten, maar na Melbourne kwam het belangrijkste van mijn hele reis. Het deel waarvoor ik naar Australie ben gekomen, namelijk om mijn familie te ontmoeten.

Family time!
Op 4 april vlogen we van Melbourne naar Adelaide. Ik was op van de zenuwen. Ik zou eindelijk mijn familie gaan ontmoeten. Nog maar net met een been op het vliegveld van Adelaide stonden ze me al op te wachten bij de gate! Jamie? vroeg iemand. Daar stonden Joan en Petra mijn tantes! Ik was meteen gelukkig. Het voelde meteen goed. Ome Bram stond bij een andere gate omdat ze niet zeker wisten welke vliegmaatschappij we hadden. Petra ging hem halen. Ik was super nerveus, want Ome Bram is degene met wie ik altijd contact heb gehad via de mail.

Na 5 minuten wachten kwam hij aanlopen. Ik dacht meteen een echte Kradolfer! Dat is familie!

Vervolgens zijn we naar Peets huis gegaan voor een bakkie en om haar kinderen te leren kennen, want komend weekend zouden zij ons wel mee op stap nemen! Ariel (20) en Sam (22) waren twee enorme feestbeesten, maar ze hebben ons een super leuk weekend bezorgd. Ze hebben me zelfs zover gekregen dat ik op een Harrie de Hengst ben gegaan, The Bull! Wat een ramp. 2 pogingen en beide keren heb ik het nog geen minuut volgehouden!

We mochten bij Ome Bram en tante Joan logeren. In eerste instantie was het plan om een week te blijven maar uiteindelijk zijn we bijna twee weken gebleven. Dit was geen probleem voor hun en we mochten zo lang blijven als we wilden. Ze hebben ons overal mee naar toe genomen en ze hebben ervoor gezorgd dat ik de rest van de familie ook kon ontmoeten.

Ze hebben ons onder andere meegenomen naar Cleland Widlife Park. Here we could get close and personal with kangaroos and Koala's, zoals ante Joan het altijd zegt. Geweldig wilde kangaroes die aten uit onze handen en ze hadden Joey's ( baby kangaroe). Een enorme ervaring.

Frank en Mary, ook een oom en tante, waren ook echt enorm lief. Ze hebben ons uitgenodigd in hun Shaq. Een Shaq is een huisje bij de rivier. Hier zijn we met Frank gaan racen op de jetski en in de speedboot. Living the good life again!

Ik heb al eerder contact gehad met Ricky, de zoon van Frank en Mary. Hij gaf aan dat hij helaas niet in Adelaide kon zijn op het moment dat ik er was. Samen met zijn broer Dan zitten ze in een band en touren ze door heel Australie. Toch wilde ik graag Frank en Mary ontmoeten, dus we besloten een onverwachts bezoekje te brengen. De deur werd open gedaan door Dan! Ik was meteen blij en ook hier voelde ik me meteen thuis. Hij kwam met heel goed nieuws, Ricky was onverwacht die middag terug gevlogen naar Adelaide, alleen hij was nu even buiten de deur voor een meeting. Je kunt je voorstellen dat ik niet weg wilde voor hij thuis was. Zo gezegd zo gedaan. En ineens een uur later stond hij in de woonkamer, mijn neef Ricky! Dan en Ricky zijn echt mijn vriendjes geworden!

Het waren twee enerverende weken waarin we veel hebben gezien en meegemaakt. Ook wel emotioneel zo nu en dan. De familie deed me heel erg denken aan mijn opa en alle verhalen die naar boven kwamen. We hebben af en toe een traantje weggepinkt. Zometeen ga ik naar het graf van de ouders van Ome Bram ( de broer van mij Opa) om een bloem neer te leggen! Ook een beetje ter nagedachtenis aan mijn opa en oma, die heel trots op me zouden zijn dat ik de familie ben gaan opzoeken!

Ik had nog een laatste wens tijdens deze reis en dat was The City Riots, de band van Rick en Dan, te zien optreden. Ik kan jullie vertellen deze wens komt uit! Op 17 mei vliegen we nog eenmaal terug naar Melbourne om ze te zien optreden! Ik kan niet wachten!

Ook kan ik jullie vertellen dat we onze terugreis hebben geboekt! Op 31 mei 2013 om 09.15 landen wij op Schiphol, Amsterdam! Stiekem ben ik daar ook wel aan toe! Kan niet wachten om mijn lieve moeder, geweldige vriendje en vriendjes en vriendinnetjes weer te zien!

Maar eerst nog 6,5 week genieten! Morgen begint een van de grootste avonturen van onze reis, de Outbacktour. 5 nachten slapen in de openlucht, geen douche of wc. We worden morgenochtend om 6.40 verwacht in Adelaide. Dat betekent 5.30 de deur uit en 4.30 opstaan. SNURKKK, daar willen we nog niet aan denken.

Nou lieve vriendjes en vriendinnetjes ik ga mijn spulletjes pakken voor het grote avontuur van morgen. Waarschijnlijk komt er nog maar een blog vlak voor ik naar huis kom. De tijd gaat nu heel snel!

Heel veel liefs!
Outback Jamie



  • 15 April 2013 - 08:03

    Eugène:

    Weer een erg goede blog! Have fun "waltzing mathilda" in the outback. Vergeet de musquito coils niet!

  • 15 April 2013 - 11:15

    Esther:

    Wauw Jaim, wat klinkt dat allemaal geweldig! Volgens mij heb je daar de tijd van je leven! Ook tof dat je het zo fijn hebt gehad met je familie.
    Nou geniet nog zoveel je kan de laatste weken! Dikke kus vanuit Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Jamie

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 4881

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: