Van Sydney op naar het oosten - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Jamie Kradolfer - WaarBenJij.nu Van Sydney op naar het oosten - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Jamie Kradolfer - WaarBenJij.nu

Van Sydney op naar het oosten

Blijf op de hoogte en volg Jamie

15 Februari 2013 | Australië, Port Macquarie

Hi allemaal,

Tijd vliegt! Ik bevindt bij inmiddels al ruim een week in het prachtige Ozzie. Het bevalt nog steeds goed!

Inmiddels hebben Hilde en ik de reis voortgezet en is het echte backpackersleven begonnen!

Laat ik beginnen bij de laatste dagen Sydney.
Zoals in mijn vorige blog te lezen was hadden we een hele leuke groep vanuit Australian backpackers. Naarmate de tijd vorderde in het hostel in Sydney leerden we steeds meer Nederlands kennen die nu in Sydney waren om hun reis bijna af te sluiten.
De avonden in het hostel waren daarom ook onwijs gezellig.
Hele avonden met z'n alle kletsen, cider drinken jammmie en veel gelachen. Helaas hoort daarbij ook afscheid nemen. Het is toch jammer als je leuke mensen hebt ontmoet en ze moeten je na 2 dagen al verlaten. Maarja dat is het "zware" leven van een backpacker :-)

Maar buiten avonden chillen heb ik de laatste week nog heel veel gedaan en meegemaakt.

Maandag heb ik gedaan wat je zeker niet mag missen als je in Australië bent..... Jaja ik heb gesurft!
Het was zo super cool! En het ging echt onwijs goed.
In surfwereld gebruiken ze het woord "sjakamalaka" ook wel hakunamatata zoals wij het kennen. No worries mate! Er hoort ook een handgebaar bij, namelijk duim en pink omhoog en dan wapperen met je hand. Sinds die dag zeggen we niets anders meer!

Maaarrrr wij meiden gebruiken het sjakamalaka gebaar ook voor iets anders ;-). ( sorry yor, jij bent en blijft de knapste hoor!!)
Maar wat een knappe mannen!!! Sweeeeet ( ook een Australische uitdrukking) die surfdudes zijn echt hot! Tijdens de surfles kreeg ik enkele keren privéles van JP, echt een hottie, ik kan alleen zeggen Poe.

Maar om terug te komen op het gebaar, we zijn donderdag maar bondi beach gegaan. Het strand van Sydney. Nou wat je daar ziet, ongelooflijk. Nu elke keer als er een hottie voorbij komt gebruiken we het sjakamalaka teken en dan weet iedereen Hoelaat het is!

Maar genoeg over de knappe mannen!
Maandagavond na het surfen was onze laatste avond met de organisatie. Er was die avond karaoke avond in de pub naast het hostel. Speciaal voor de begeleiders hebben we met wat mensen uit de groep ons groepslied voor ze gezongen " Fast car van Tracy Chapman". Het was een super leuke afsluiting van de week.

De dagen daarop hebben we lekker rustig aan gedaan. We zijn dus maar bondi beach geweest en voor de rest al wat dingen voor de rest van de reis geregeld. Sydney was echt een ongelofelijke stad met de meest bizarre figuren. Je hebt er hoeren(meestal mannen) zwervers, maar ook mensen die totaal de weg kwijt zijn.
Zo werden we op een avond aangesproken door een man en die riep naar ons ( hou je vast ) ' Do you want to fuck, i've got a 12 inch cock'. Tja dat is heel normaal in Sydney :-)

Gisteravond was onze laatste avond in Sydney. De nieuwe groep van Australian backpackers was inmiddels aangekomen. Om de week goed af te sluiten zijn we nog eenma met z'n alle gaan stappen. Stappen in Sydney dat kan je wel! Ze weten hoe je moet feesten! We hebben het niet te laat gemaakt, want vandaag vertrokken Hilde en ik weer om 6 uur omdat we de bus moesten hebben naar Port Macquarie, waar we nu inmiddels zijn.

Vanmorgen heel vroeg moesten we dus afscheid nemen van onze roomies, Eva en Rianne. De laatste paar dagen hebben we veel met ze doorgebracht. Het was best raar om afscheid te nemen. Ook hebben we afscheid genomen van de rest van de groep. Iedereen gaat nu zijn eigen weg.

Kortom, we hebben een fantastische tijd gehad in Sydney.
Nu zijn we dus in een nieuw stadje. Wat een verandering zeg. Het hostel is zo gaaf en voor schoon. Ons hostel in Sydney was echt bar slecht! Het stadje is ook super leuk. We blijven hier 3 nachtjes. Lekker rustig aan doen en zondag Hilde haar verjaardag hier vieren!!!

Jullie vragen je allemaal af natuurlijk hoe het gaat tussen mij en Hilde??? Nouuuuuuu in een woord kut!

Ik denk namelijk dat we geen reisgenootjes meer zijn! Balen he!
Nee we moeten eraan geloven... We zijn vriendinnetjes!
Ze heeft alleen wel een gekke tik waar ik even aan moet wennen, ze ruikt aan al het eten en aan boeken hmmmmm.
Maar voor de rest is ze leuk!

Nou lieve allemaal ik kan nog uren doorschrijven maar ben best moe en ga lekker film kijken! Hou jullie snel weer op de hoogte! Oja fijn hoor dat backpacken. Ik heb in mijn eerste week al afscheid moeten nemen van mijn spijkerbroek. Dat deed zeer, maarja ik ben en blijf een vrouw dus heb alweer een nieuwe gekocht!

Mis jullie. Tot snel! Dikke kus

Jamie

  • 15 Februari 2013 - 12:20

    Eugene:

    Hi Jamie,
    Klinkt alsof je al heel snel het echte backpacken aan het beleven bent. En dat is erg verslavend! Ik ga toch maar weer eens kijken naar tickets ;-)
    Het leuke van deze manier van reizen is dat je niet alleen op hele toffe plekken terecht komt, maar de extra bonus, namelijk dat je zo veel leuke en bijzondere mensen onderweg ontmoet.
    Have fun met de aussies, maar dat lukt al heel goed als ik je verhaal lees (blijven schrijven, want het is erg leuk om te lezen)!
    Groet,
    Eugène

  • 15 Februari 2013 - 14:12

    Tonneke:

    Hi poepje ben zo enorm blij dat jullie het naar je zin hebben en dat je zo'n goede band hebt met Hilde is echt te gek. Heb begrepen dat je Joy in Bayron Bay gaat ontmoeten wat leuk is dat. Misschien kan zij jullie weer een beetje wegwijs maken daar. Leuk ook die foto's op facebook kunnen we een beetje zien hoe het jullie vergaat daar. Nou meisjes nog enorm veel plezier. mis je wel hoor dikke kus xx

  • 18 Februari 2013 - 09:35

    Rian:

    Leuk dat je ons laat weten hoe het allemaal gaat en dat jullie echt genieten! Ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal!!

  • 20 Februari 2013 - 17:29

    Sylvia:

    Hoi Jamie,

    Met bewondering volg ik je blog en ook alle foto's die je op FB zet kijk ik allemaal. Wat een avontuur joh....geweldig meid. Ik zou er zo ook aan beginnen....wat een leuke tijd heb je zeg....geniet er maar van. Ik kijk alweer uit naar het volgende stukje van je avonturen....Nou meid, het allerbeste en ga het avontuur maar tegemoet, mijn zegen heb je. Hele dikke kus van Sylvia XXX :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Jamie

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 4889

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: